کد خبر: ۲۰۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
بیشتر با فیلم‌های «رضا عطاران» او را به یاد داریم. بازیگری که خودش همیشه می‌گوید استعداد بازیگری‌اش را عطاران کشف کرده است. اما فعالیت او فقط در حوزه بازیگری خلاصه نمی‌شود. «حسین زمانی» با اینکه سال‌ها در حوزه بهداشت و درمان کار کرده و حالا بازنشسته شده همچنان به فعالیت در این حیطه مشغول است؛ چون به گفته خودش، عشق به همنوع برای او تمامی ندارد.

همشهری آنلاین- راحله عبدالحسعبدالحسینی: زمانی با اهدای ۱۸۰ بار خون، در صدر اهداکنندگان تهرانی قرار دارد و به‌عنوان یکی از سفیران اهدای خون از سوی سازمان انتقال خون معرفی شده‌ است. با این هنرمند محله سهروردی گپ زده‌ایم.

وقت گفت‌وگو را می‌گذارد بعد از ساعت کاری. از او می‌پرسم که با وجود ۶۲ سال سن و بازنشسته شدن، چه چیزی او را به سوی محیط کار می‌کشاند. پرانرژی پاسخ می‌دهد: «کار من در حوزه درمان است و این یعنی انسان‌دوستی. از کاری که با نوعدوستی پیوند خورده هم نمی‌شود بازنشسته شد. به نظر من معنایی ندارد و چه توفیقی بهتر از اینکه این‌گونه خدمت‌رسان مردم باشیم. بیشتر از ۳۰ سال است که در بهترین بیمارستان‌های تهران و کشور امارات جزو کادر درمان بوده‌ام.»

وقتی خودم مجروح شدم

زمانی سال ۱۴۰۰ به‌عنوان سفیر اهدای خون معرفی شد. سفیران اهدای خون سابقه درخشانی در اهدای خون دارند. برای اینکه ماجرای آشنایی‌اش با اهدای خون را تعریف کند دستی به خاطراتش می‌کشد و به سال‌های جوانی‌اش می‌رود: «۲۳ مهر سال ۱۳۵۹ به خدمت سربازی اعزام شدم. روزگار جنگ تحمیلی بود. بعد از ۳ ماه به مرخصی آمدم. همراه یکی از دوستانم به مرکز انتقال خون خیابان وصال رفتم و اهدای خون انجام دادم. آن زمان مثل الان نبود که روی کیسه خون بارکد بخورد. روی کیسه اهدایی خون با ماژیک سیاه درشت نوشتند: «حسین زمانی، A+».

چند روز بعد دوباره به منطقه اعزام شدم. از زمین و زمان آتش می‌بارید. کنار کامیونی که سوار شده ‌بودم خمپاره خورد. مجروح شدم. مرا به پایگاه هوایی دزفول منتقل کردند. به تشخیص دکتر باید به جبران خون از دست رفته به من خون تزریق می‌شد. وقتی اسم خودم را با همان ماژیک و همان خط روی کیسه خون دیدم، منقلب شدم و تازه فهمیدم اهدای خون چقدر مهم است و چطور می‌تواند نجات‌بخش باشد.»

این اتفاق باعث شد تا زمانی از همان هنگام هر ۳ ماه یکبار خون اهدا کند.

 پیشکسوت اهدای خون در کشور |  خون اهدایی‌ام را در جبهه به خودم تزریق کردند! | مرا با نقش پزشک در سریال‌های طنز می‌شناسند


می‌گوید: «تا حالا ۱۸۰ بار اهدای خون انجام داده و کارت طلایی اهدای خون گرفته‌ام. سال ۱۴۰۰ هم از سوی سازمان انتقال خون، سفیر اهدای خون شدم.» او معتقد است افرادی که دوست دارند در کار خیر سهیم شوند با اطمینان می‌توانند در این کار خداپسندانه شرکت کنند: «وقتی می‌توانیم با اهدای خون جان یک بیمار دیالیزی یا تصادفی را نجات دهیم، نباید از این کار در حق همنوع خود دریغ کنیم. من هم تا ۶۵ سالگی یعنی ۳سال دیگر می‌توانم اهدای خون انجام دهم.»

او که همواره مشوق دوستان و آشنایان برای اهدای خون بوده بعد از اینکه به‌عنوان سفیر اهدای خون معرفی شد، با جدیت بیشتری به این کار اهتمام می‌ورزد. می‌گوید: «در روزگار سخت مثل زلزله، سیل، بیماری کرونا و مواردی از این دست، حضور شهروندان برای اهدای خون ضروری‌تر و کارگشاتر از همیشه است. دوست دارم از کارکنان زحمتکش و مدیران سازمان انتقال خون هم تشکر کنم.»
 

 پیشکسوت اهدای خون در کشور |  خون اهدایی‌ام را در جبهه به خودم تزریق کردند! | مرا با نقش پزشک در سریال‌های طنز می‌شناسند

بازیگری در نقش پزشک

زمانی را با ایفای نقش پزشک در سریال‌های تلویزیونی به یاد می‌آوریم. می‌گوید که حضورش در دنیای بازیگری به رفاقت قدیمی او با «رضا عطاران» بازیگر و کارگردان برمی‌گردد و عطاران او را برای بازیگری کشف کرده ‌است: «از آنجا که سال‌ها به‌عنوان کادر درمان کار کرده‌ام، در بیشتر سریال‌ها نقش پزشک را بازی می‌کنم و تاکنون توانسته‌ام از عهده این نقش‌ برآیم. با کارگردان‌هایی از جمله عطاران، سعید آقاخانی، محمدحسین لطیفی و سیروس مقدم همکاری کرده‌ام و در سریال‌های پرمخاطب تلویزیون از جمله دودکش، خروس، بچه‌های نسبتاً بد، «دزد و پلیس، تا ثریا، ستایش، بزنگاه، مرد هزار چهره، هوش سیاه، امین، دردسرهای عظیم، نزدیک غیرممکن و بیمار استاندارد، دختران حوا، خوش‌نشین‌ها، سه دنگ، سه دنگ، به کجا چنین شتابان، نقطه سر خط، سه در چهار، مهمانان ویژه، ترش و شیرین، تنهایی لیلا، پریا و روزهای بد به در»، بازی کرده‌ام. در این سریال‌ها علاوه بر نقش پزشک نقش پلیس، قاضی، معلم، مدیر مدرسه و رئیس بانک را داشته‌ام.»
زمانی این روزها مشغول همکاری در سریال «راز بقا» ساخته «سعید آقاخانی» است که از شبکه خانگی پخش خواهد شد. می‌گوید: «با توجه به اینکه نقش من بسیار کوتاه است ولی حضور جلو دوربین آقاخانی برایم افتخار است.»
او در فیلم سینمایی «مرد نقره‌ای» که اخیراً روی پرده سینما بود نیز نقش یک پزشک را ایفا کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار